söndag 2 maj 2010

Jag- med i utmaning!


Jag är med i Maj utmaningen hos Bea http://besbarnslikheter.blogspot.com/ ( hoppas länken funkar !) annars den finns till höger ....roooligt...jag ska inte dra hela kittet -ni får gärna hoppa över till henne och läsa om detta och känns det roligt -häng med.
Grundprincip är att skapa /avsluta med det man redan har -det tycker jag är suverän idé..
Jag drar ju hela renovering runt med de premisser....gå till förråd och kolla vad du redan har -istället för att söka sånt som man inte har - utmanande men ack så ... skoj!
Helt plötsligt upptäcker man att man har en hel del liggande runt och väntande på sitt tur!
Nu när våren är här kan man behöva en tunnare halsduk och mössa....
En ensam pläd eller halsduk vem vet vad det var ....snygg trekant till dotter: enkelt och billigt

Som jag sade tidigare jag testar och leker med idéen tills jag är nöjd! Och sen kör igång!
Spetsarna kommer från Butikm Bolla: http://butikbolla.se/
Fransarna fixades med hjälp av merceriserat bomull från Marks och kattens inköpt i stans endaste och bästaste Sy butik : Kickis handarbete
Synd bara att halsduk tog ett vift innan de syddes fast...alltså de drog iväg att leka!


Triko tyg från E-slöjd som inhandlades för ett år sedan.... blev sakta en vår mössa ,okey inte sakta men vad jag kallar 10 minuters mössa


Bra att festa tunn genomskinlig resor i sömmen...då töjer den inte ut eller in... bli stadig och fint kant ( köpt förra året i stan)


Lite glam skadar ju aldrig..den inhandlades på resan att hälsa på min mamma -respektive bra tag sen! Billigt var det-om jag minns rätt bara 10:-
Bättre passa på att använda den innan tjejen växer upp och vrider fingret vid hjärnan



Enkelt stryka på dekoration. Totalt kanske 55:- spänn för hela mössan-"klo det om du kan" jooo jag kan ,men den bilden kommer i nästa inlägg eller senare!
Som ni ser mitt första åtagande resulterade med glatt leende ...utan fransar, de ligger på strykbrädan en så längre får vänta tills kvällen kommer och smyg sy!



Lite mera allvar

Nu är dags att sy inlägg till korgar för hallen så att allt åker inte på golvet!
Soligt söndag till Er som snubblar hit!
Liene

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är bra på att fixa!
Haen bra Dag !!