måndag 12 september 2011

Annat sorts putte.

Förra året mellan färg lager och garn och familje liv- någonstans lyckades jag hitta en lucka att sy 2 mysiga kuddar.... relativt enkelt projekt ....
2 tyg stycken på ca 37 cm ggr 37cm framsidan, baksidan någon cm plus( ca 3-4 cm) till för att sy in dold blixtlås! Jag viker kuddar från ett tyg stycken(så lite sömn(är det rätt stavar...korrigering säger inte ifrån!?) som det går !)
Rita spår för volangen ta gärna hjälp av laptäcks linjaler ( nu var jag extrem lat och tog riktig penna för att inte tappa spåret!)
Volangen är dubbelvikt tyg i önskad bred, överlock och volang sy fot är till stor hjälp,men det går att vika volangen för hand oxå....
Sen är ju bara kringla på inritade spåret
Sy in blixtlås och avsluta återstående sömn
Svårare än så är det inte men ser för miljon "baks"!
Även de har min dotter lagt beslag på...jag får smyga in och om- för att ta de till tvätt(de är ju extremt vita!)
Bra projekt om man har restyger!Även om det är inte krit vit det skulle vara spännande resultat med även mönstrade tyger!
Mvh Liene
Förra veckan var hektisk...så helgen hade jag ont i huvudet och näs blod...så idag vill jag ha så lugnt så möjligt (är det möjligt med 2 växande barn?)...även om vi ska ner till Borås på Vävmässa redan på onsdag!
Någon måste packa! Hooooooh!
Ha det bra Folks!

7 kommentarer:

dace sa...

ja man patiktu šūt, tad ar tādus uzšūtu!
Atpūties!

Anonym sa...

O vad söt!

Anonym sa...

Du är så bra på att få till det. Alltid fint o bra. Farmor.

liene sa...

Daciit! Visi jau nevar shuut....adishana/tamboreshana- ari ir laba lieta un tu to pieproti!
Tack tjejer...ibland lite hejarklack betyder mycket.....jag försöker tänka vackert då blir resultat efter det!
Mycket glad Liene!

Anonym sa...

Vilken underbart fin kudde du sytt.
Hälsn Ann-Sofi Brunberg

liene sa...

Tusen Tack!
De gillar flera här i familjen!
MvhLiene

Anonym sa...

Du är duktig o fixar de mesta.Kram!