lördag 19 september 2009

Skogsgåvor.


På väggen ut från skoggen plockade vi de här blommor ,som jag trodde blommar bara vid middsommarstiden. På bilden syns en liten bit av ny målade hallen.Senare skall återkomma med store bilder på delvis färdiga hallen. En del färg burkar båda målar och sprayfärg har gått åt-jag är glad över resultaten!
Blir huset nån gång färdig -jag tror det knappast- den utvecklas hela tiden ,genom att livet ändras allt eftersom!
Sedan barndom älskar jag att gå i skoggen. Är inte de här läckra?! Helt underbara, det finns en magi i att hitta svamp .När man kommer hem , tillagar sås och kokar potatis ,jag tror att det knappast kan blir bättra än så! Love it!!!
Lite sånt där och nedan blev plockad ,mellan färg lager i hallen:
Den här
+
den här
plus lite socker och vatten
blir till min förvåning supper god saft ,som ungarna frågar efter refilering efter att ha druckit ett glas till middag......

Och vem skulle vara emot en sådan gåvan , nej inte från människor -från skoggen!!!!
Lite potatis med dill ,färsk sallad ,svamp sås och pepparbif- ja festen kan börja!

Mvh liene



Inga kommentarer: