fredag 23 oktober 2009

Så kan se ut Cancer.


Igår var det tyngt, som över hela Oktober månad.... den 22.oktober bör strykas ur almanacka.. iallafall för mig.Jag blev rånad den dag!!!!!
Det var en gång En underbar person.... Ruta ( om man talar ut det lite långt i början och avsluta kortare !)
Hon var så underbar så att det gör forfarande ont,fast det har gått redan 1 år...Hon var mitt och många andras inspiration... det blev tomt och den tomhet går inte att fylla upp något...
Hon blev bara 52 år -cancer sortera inte .....hon älskade sin familj ,trägård, djur ,handarbeta... hon jobbade som vävare en stor del av sitt liv... jag växte upp bland ull garn och vävstolen ...där under- var så roligt, vi hade några får ....
På senare år pluggade hon och blev socialarbetare ...jobbade i en dags centrum för handikappade personer....
Utan henne jag hade inte blivit den person som jag är idag-jag är evigt Tacksam!!!Det är många som saknar Henne
Jag har skapad en nu modell som nu hetter "Ruta" ... vi har bestämd oss att donera 25 kr från varje köpta modell med garn till Bröstcancer fonden: för att vi kvinnor som kan drabbas en dag skulle ha åtminstånde en liten smula av chansen att kämpa och har även lite hopp för att kunna vara här för våra barn ,för oss själva och de runt oss ,som inte alltid sägger hur mycket vi behövs....
Vi-som några har noterat råkat på data strul ,som jag planerar återgärda under helgen... modellen lägger jag ut på måndag och Ni är välkomna att inhandla den....via http://lienesdesign.se/
Vid frågor maila mig: liene@lienesdesign.se
Mvh liene

Inga kommentarer: