torsdag 28 januari 2010

Till tutt!

Här om dagarna kom det fram ett ämne ,som jag tror en del kan relatera till... mammas eller pappas jobb...
När det kommer en tid där ungarna vill vara med ..fast mammas mage tar ett snurr...
Men å andra sidan det är då tiderna är svåra eller bara lite stressiga ,som det är på tid att lita på din familj,närmaste eller ...hoppas att Ni vet vad jag menar!
Jag har uppväxt med idéen att det närmaste är den du litar på ...så titta nu runt Ni-till vänster och höger... jag hoppas att Ni har det så!
Mina ungar -vet jag -att jag kan lita på- store Fans hittar jag inte... de vill vara med på Sy festivalen ...sedan de har börjat kunna uttrycka sig...jag har lovat att, när de räknar ...det blir dags ...nu räknar båda -den ena lika bra som geni min pappa och min man ... jag själv helt ku kuuuu på matte ( den helt enkelt :) bekommer inte mig! )
De bestämde att mamma behöver uppmuntran..så de gjorde firma skyltar...

Den här tillverkade min son -9,5 nästan 10 tack älskling!


Och den här är hur söt som helst ..hon har börjat skriva nu.....7,5 snart 8
hur kan man kasta de här?!

Så- om jag tar de med på Sy festivalen, samt det har tidigare uppståt fråga om min stavning .....det kommer ifrån ett kärleks fyllt ställe ... inte Komvyx...
Jag är nästan övertygad att de följer med!

"De här buskar darras inte när hundarna barkar åt de"..... det är ett gammalt tales sätt från Lettland ...nå de här buskar darras ...av små fåglar ...som söker fröna.... sötta de är!

Bilden nedan: I think We have love conection!
De är inte längre blyga heller ... när extra snön kom -de hoppade i högen för att komma åt maten, klappade med vingar och sparkade med ben ...jag var som unge ca 12 år gammal



Visst är de gulliga! Alla -små och stora fåglar!
Tack Barbro .....jag stickar så att det "stinker" rök av farten! ...men än så längre kommer Ni inte få ser bilder på mina senaste allster .... men sen så!
Ha det bra fint folk och titta till vänster och höger!
Liene
Ps : Min man är man med flera talanger.... Terese håller på tappa framm tand här om kvällen .... han sade åt henne så här :" tdddhgggg thgdddd och sen drar lite"...när den redan hängde på en tandtråd .... ps ... jag har dåligt reaktion på blod( sedan min pappa klämde bort halva tummen och bad mig leta rätt på resten gaaaa!)...jag kan svimma ...så han fick ta min plats! Gulligt va?!

Inga kommentarer: