fredag 15 oktober 2010

I have a secret!

Den här ju en lite konstig blog - då tar jag det vidare och kör bara på....det finns andra bloggar att läsa om nu man retas på något!
I have a Secret...hemmlis...jag gillar prova testa ,experimentera ...pilla o pila osv....
Jag väntade på att dra till tåget igår för att åka på läkarbesök, då såg jag en bit av programmet Rachel Ray...hur bra som helst ...mycket pasta äter stackarn ,men jag kan forstå detta ,genom att hon har italiensk ursprung...
Men ibland så kommer gooo bitar med andra ingredienser..
Den här skulle ju föreställa ...vänta nu det var nån kung Edvig eller Hedvig eller Henrik den 8:e eller nåt namn var det ...
Jag som är mat freak vill meddela vidare denna underbara höst ,slash kungliga receptet...
Du behöver:
små potatis gula eller röda
Sharlotte lökar eller små röda lökar ( jag kan se det utbytt mot även små gula!)
Blå stora kärnfria druvor( tyvärr det fanns bara med kärnor och röda! lite knepigare äta)
Oliv olja
Timjan och rosmarin helst färsk ( japp jag stack ut och slet av de sista små grena från mitt ört plätten!)
Salt o peppar
Kyckling lår eller stoppade korvar
Set till att det är bra saltat o även pepprat...så strö över fint hackade kryddor..blanda väl ( tänk vilket kur för händer!)
Bilden är bättre än tusen ord.


Ugnen 200- 225 grader tar ca 25-45 minuter...oppssss glömde handstopade korvar eller kyckling lår samma krydning skall liga på toppen av högen...ps våra satt på tåget hem!
Koka gärna i förväg Balsam vinäger såser ( låt bli sniffa ...brrrrrr!)
1 dcl + ( hon sade 2 matskedar-jag säger bull! Lite mera krävs!) brun socker eller farin tills det blir nästan som sirap konsistense mässigt!) Smaka gärna under tiden så att sötma matchar syran.
Ringla detta över färdiga maten!
Mummmmmms!

De/ våra korvar inhandlas på den här ställen... jaaa jag gör gratis reklam -inte en bit kött eller korv har jag fått gratis....men boy o boy de smakar efter priset ...lite dyrare än potatis blandade korvar i butiker ,men fram till helgen 3 korvar skulle inte spricka kassan...Det är lite dyrare med Riktig entreco bit- de smäller till ,men man ska ju älska sig själv nån gång eller hur?!

Har Ni möjlighet testa ...kör till ,så god mat du kommer bara ha ätit på restorang nån gång ....
Ha det så bra!
Ursäkta till de som fick vänta lite längre på sina ordrar den här veckan!
Hoppas Ni testar och återkommer om det var så bra ,som jag påstår!
Kram Liene

Inga kommentarer: