fredag 25 november 2011

och visst har jag stickat!

Direkt efter Sy festivalen behövde jag få ner blod trycket i rasande fart ( nu vet ni varför var jag il grön under tiden...sömnlösa nätter och hög blod tryck som följd ingen bra kombination!)
Så tog jag fram kasse med rester i 100% kashmere garn (efter en randig halsduk på totalt 11 färger) och började sortera -vad hade jag mest över, vad trivdes jag med att kombinera ect.

Jag kastade upp början på tröjan och började sticka -gudomlig stickning vov kazau....att jag inte tog tag i det tidigare!
Om man ibland beskriver upplevelser med ängla kör i öronen -så det var det!
Som ni ser det blev även färdig ganska snabbt trots mängder med tråd enden !
Nu är de indragna och tröjan ligger redan på tork!
Så snart blir det tadaaaa!
Och hur var med blod trycket då- ju den är normal och nere ....det är nästan intill meditativt att sticka eller vad jag kalla skapa med händer.
Mvh Liene
Ha det bra så längre!

Inga kommentarer: