fredag 30 november 2012

Cicaso cicaso !

 
Hej Alla -vill passa på visa ett av mina absolut bästa projekt på alla sätt och vinklar -ett tom ruta mitt i vardagsrummet!
Jag har växt upp väldigt speciellt....om du inte hade extrem talang som bara sipprade ut ur alla sömn var du som alla andra eller den så kallade grå massa ( forna Sovjet då menar jag!)
Jag hade en stor plan att rama in ungarnas konst dock visste inte hur vill jag ha det ...lite här och där eller i var sitt rum eller jaaaaa rena plågor!
Tills igår "pang" nu vet jag den stora vita hål skall bli galleri utan dess like....
Jag har samlat under några år olika deras skapelser och trä ramar( en av mina fetischer:)) från loppisar och Röda korset osv allt som är olika storlekar och former....slipade och målade och lackade ...mest använder jag hobby färger och lack -det betyder att det går alltid att ändra färg på enkelt sätt ,torkar snabbt och är inte farligt på någe råge!
 
 
Jag hade köpt kartong i den största storlek i lokala bokhandel och klippte till 4 cm remmor ....anpassade till varje respektive ram
För att ha så proffsig finish som det går ,valde jag grå mönstrad tapet papper att klä de om -här kommer det roligaste jag tog slut på lim gaaaaaa i mitt hus där det går lim nästan lika mycket som flytande Yes????? Nå väl det var limstift som tog slut jag tog tag i flytande lim-dock det kräver mera skicklighet att limma .Och silver tejp gets to be your best friend-omotståndligt!!!!
 
 
det var en del pussel men ack så roligt.....och för varje ram blev jag gladare...de här bilder har mina barn ritat och målat i olika tillfällen...
 
Sen så var det att skapa ett sorts aning hur vill jag ha dem. "Cicaso" "cicaso" hur blev det ???
Ganska bra-tycker jag....nöjd som en apa som har fått sin banan
 
Stolt morsa och inte minst sagt ungar.....dotter skulle direkt börja rita en ny bättre ( enligt henne)teckning! Ps bara liten problem våra väggar börjar ta slut ....
Hoppas att Ni har det bra....och jag fick vad jag ville snö! jeiiiii för högt uttalade önskemål!
Mvh Liene
Ha det bra Folks- back to verkstad!

2 kommentarer:

dace sa...

Tiešām ļoti smuki! Tu esi saglabājusi tik jaukus zīmējumus no talantīgiem bērniem!

liene sa...

Paldies Dacit! man pashai prieks ka beidzot vareju ierameet zimejumus!
Manos laikos bernu zimejumus nekaara uz sienam.....Jutos lhoti lepna!
Visu labu!
Mvh Liene