fredag 13 augusti 2010

Det växer!

Det känns ju jätte konstigt att att klistra in mängder av bilder på sig själv...jag gillar inte hur jag fastnar på bilder - glehhh magen svängde bara vid tänken....
Så här är det-jag har inga problem ,med att gilla mig själv-bara den lilla fakta hur jag fastnar eller rättare sagt inte fastnar bra på bild...så ni kommer sällan ser mig med huvudet!
(Skrattar!)

Här om dagarna ...det bara kliade i fingrar -vad gör man då?! jooo man börjar ny stickning...linne tröja/tunika -vi får ser hur det faller!
För att får bra kontroll över stickning,jag började med toppen och ner....

Saker som jag upptäcka var : det går utmärkt att virka i linne med Harmony virknål -alltså i trä...innan hade jag testat med Clover/japanska virknålar-inte bra...dess matta metall ytan gillade absolut inte linne-eller så är jag bara klantig-vem vet?!
Jag började med att virka kanten i önskad storlek på "toppen för knoppen" ,sen plockade upp maskor på stickor( nr 4)...sen kommer den magiska -avgöra fördelning-jag skulle vilja säga :jag lyckades bra.
Raglan sitter som ett smack!

Lite senare fortfarande nöjd med passform-göra mig nöjd inte lättaste sak!

Just nu så kommer nu våg med beslut att göra ,men jag hoppas att det löper lika fint vidare med!
Stenhårt gillar den där vackra, skira, turkosa färger-det kommer en liten tvist -jag lovar,men om det senare!
Mvh: Hon som fastnar dåligt på bilder- Liene

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Liene
Va duktig du är,den kommer att bli kanonfin!
färgen är verkligen häftig.
Kram Barbro

skapasaker sa...

Å vad du är bra på att göra såna raglantröjor! Jag har i alla fall repat upp min TURKOSA uppifrån och nerstickade tröja, garnet ligger och ROPAR på mig; sticka om igen! Sticka om igen! Jag måste bara ta tag i det. Kanske i kväll?
Eva