måndag 13 september 2010

Jag ligger lite efter..men vem bryr sig.

Som jag hade nämnt tidigare så ingick jag i avtalet att inte handla ny producerade kläder under 1 halv års tid...svårt njääää...
Det är faktisk roligt att strunta i butiker och alla deras galna mode drag till sommar skall man ha orange på alla och till hösten kasta ut skiten och köp grön vad kommer nästa säsong gul eller?! -som att alla skulle passa liksom i allt de vill pracka på oss...
Jag har alltid varit med åsikter om detta...jag själv har suttit och sytt på löpande band 100 till 120 blixtlås per dag och 200 fickor och lika många klaffar och då menar jag att vi fick bättre betalt än de där stackarna som syr åt H&M eller andra märken ...så det borde inte vara problem alls...
Visst när du vet att du får inte något suget blir allt större..men nix jag faller inte...
Jag räknade ut att om jag tar bara en projekt i veckan på 6 månader det blir bara 24 totalt- inte så värst mycket egentligen ,när man bryter ner i små doser och högen har blivit stor pga att allt tid har gått åt att sticka.
Vecka nr 1 resulterade med 2 par mjukisar till mig och dotter...var tvungen ändra på lininge så att vi inte mixtra ihop våra brallor...nej jag skojar ...det blev bara så...Det är enkelt sy projekt om man har overlock maskin ...det tar mera tid att klippa ut än sy ihop...

Så nu hoppas jag att älgarna håller sig borta från mig i skogen...
Inte dumt va...nu är som bäst kvar 23 projekt ...
Denna var för veckan innan.
Mvh liene

Inga kommentarer: