tisdag 31 maj 2011

Sommar bolero.


Det blev en brorsa till ....samma veckan som jag började renovera sy rum tog jag fram ett längre sedan påbörjat stickning( rättare sagt från förra året...),Jag hade stickat lagom till under ärm och nu skulle arbetet delas,kom hösten och lusten för den vita kröp in i stickskåpet tillsammans med den ljuva stickningen...där vintrade den och nu kände jag- nej jag vill ha den med på mig på semester som närmar sig med stora steg....
så helgen innan helvetet(läs regn) bröt ut sig, solades det för fullt och stickades de resterande delar....med andra ord- söndags stickning med rejalt dos av sol=lyx!


Den här bolero är stickat i super mjuk ull garn Bomber( finns att köpa på hemsidan!)...grå färg kändes som dyster färg val just för sommaren-istället blev det vit

Modellen är något ändrat ,med lite sväng och annat kant osv....måste bara sy under och i ärmen och axlar... inte mycket men nu vilar den sig lite till på kanten av soffan medans jag lackar på ( kvar typ 6 hyllor på båda sidor) sen är ju lite bor och skruv dillemor ..annars klart snart ...jeiiiiij!
Jag har avslutat även förra årets linne tunikan.....men om det kansker nästa inlägg!
Mvh Liene
Ha en underbar tisdag!Jag skall lacka vidare..igår hade huvudvärk och orkade inte lukta på lacken!

PS: Tacksamt tas emot tips om Turkiet!!!
Upplevelse,köp osv....

Inga kommentarer: