måndag 2 maj 2011

Upp o ner in and out

Inte mat inlägg-inte alls!
Tusen tack alla som har kommenterat...jag hinner inte med alltid att svara ,senare känns bara dumt!
Låt oss säga efter att ha känt som den där kyckling - av plockat ,upp och ner redo- "to be tillagad( inte kocken!)det var dags att vända på poleten...
Vara sjuk inte mitt favo läge ,jag stängde av telefon,vägrade dator och började färdigställa våran levende så att det skulle avslutas allt som gick i ide förra året.....japp allt blev inte färdig då...urken tog slut!Jag står inte ut med mörkret!


Mycket dock har hänt bakom skärmen osynligt.....båda sytt stickat...färgat ,limmat osv...nu är bara reda ut trasslet till en fint nysta-precis som jag gick genom mitt garn lager här hemma!



Wardrobe refashion lades ner efter ca en månad när jag startade icke köpa konsten-hur blev det?!


1.Så här- jag sprack men på ett speciellt sätt-jag köpte 2 tunikor på rea som var menade till dockor på Sy festivalen-så kanske bär jag bara hälften av skulden?! :)




2. Det blev omgjorda några plagg till något annat ( bilder kommer!)inte lika många som jag hoppades dock...




3.Sy maskin efter ca 9 års tjänst behövde läkar besök . :( kan inte bärga mig till torsdag!




4. En av våra polar möss gick vidare till bättre jakt ställen :(


stackarn var sjuk ganska längre tror vi, han orkade inte med sina bakben ( vi tänker på Dig Lilis)




5.Jag traslade genom garn kaos och repade "ånger" och sorterade mitt personliga garn lager..."duktig" flicka




6.Tog och avslutade några projekt som var nästan färdiga


den här är en av de ...jag backade tills under ärmen (där tror jag många lyckas göra samma sak som jag-lägga upp för många maskor-det är inte smickrande med påse under ärmhåla!)


Men nu löper det frammot fint!



Mycket lösa enden,men jag har en "djävulsk"/ fiifigt plan att att kanta den med bomulls tyg på insidan! Så inte så skrämmande då !
Det rycker undan i restgarns påsar iallafall!
Utvecklings samtal,träningar,tävlingar allt löper i ett enda röra känns det som...
Snart har jag kärt besök-min bror kommer hälsa på oss från England ( vi har inte sätts på över 2 år jeijjjjjjjj!När han åker kommer min lilsyrra hälsa på oss dan på jejjjjj!
Det blir en del snack och gosiga stunder ute vid grillen...bara inte är så kallt som idag( man kunde haft vantar och sjal runt halsen)!
För övrigt skall gå slipa färdig trappa och börja måla
Hoppas att ni har stickigare stunder vad jag kan ha just nu!
Kram på Er och var rädda om varandra!
Mvh liene
Vi ses hoppas snarare nu!

2 kommentarer:

Madara sa...

Jag kommer! :p ändå bara en vecka :*


M.

liene sa...

Kanon bra!
Köp skol kritor -vita helst 2 paket!
Och lite mera basma och henna!
Kram -längtar!
L