måndag 13 februari 2012

Gammal ny mönster.

Det här kommer låta konstigt ....men jag stickade den här sjalen för några eller snarare flera år sen ,sen lades den i plast back och glömdes bort ....förra höst mässan tog jag fram den ,genom att vi bestämde att börja introducera Er med Cashmerewave garnet finns i våran webshop innehåller 85% kashmere och 15% silke kan det blir bättre och priset då joooo unka 65:- per nystan!
Som sagt eftersom Yak garnet är så gott som nästan slutsåld någon annan sort får ta platsen på bordet....så vi tog den att visa Er och respons var överaskande positiv....men ack jag hade ju mönster i den gamla döda dator.... så jag med hjälp av annat tråd fick återskapa den på nytt !

Inte det lättaste att fota röd färg men jag tror man kan se ganska bra ändå...
Du behöver 2 nystan garn och stickor 3,5 och lite pärlor som matchar grovleken på garnet...
Sjalen är stickat som 2 stycken och smyg sydd ihop i nacken.....
Så nu känner jag glad som en lärka !
Mvh Liene
Ha det Bra dag och ses eller hörs snart!

För ett tag sen hade vi upptäcks färd i stora lager och uppfann en blå cahsmerewave som nu håller på att bli A svängd tröja till jeansen ( precis som den som jag stickade i 100% kashmere garn!)Just nu har jag inte bilden men snart så!

Inga kommentarer: