måndag 14 december 2009

Jag har mitt eget Ryssken,tysken och Bellman historian!


Den här kan man skratta och gråta över!Jag lovar!
Ryssken ,tysken och Bellman ( det skulle vara jag då.... min son säger ryssken, tysken och Bellman!)
Det hela började redan i början av förra veckan, när 2 veckor efter att ha fått spruta för eller mot "svinsjukan" kom världens värsta hosta utan någon förvarning eller ens känsla att kunde barka åt detta håll....
Vi var i väntans tid på garn lastet.... min man ordningsam, som han ville vara, ville åka på Julbord ( vem kan säga nej- du får stanna hemma!)så satte han sig i tråden och började ringa typ "Italien" ,sen vidare "Tyskland" och fick tag på de och bad att de skulle kunna levera garn på fredag ... jag är inget Bamse ... lastet skulle vara hyggligt stor...Jappp sagt och gjort vi får detta ..."Snälla"" Elin" i Stockholm sade ,att det går så fint så( jag hoppas att du får inga julklappar ...fyllt att luras! ajja bajjja!!!!!!)!
Men livet är aldrig liksom ett rakt sträckt...
Onsdag fyllde farfar år ( Hipp hipp hurra för Han!)Vi små bråttades om han ändå skulle vara hemma och hjälpa mig i fall om!
Men nix han ville ha sill ( mycket sill fick han -skrattar!)
Torsdag ( Anders är då på möte och sen Julbord!)sjuk som jag var vägrade jag sova på nätterna ...gick jag och lade mig då på morgonen ... och så hörde jag dörrklockan...
Välte ner för trappan i morgonrocken och så där stog en glad Tysken alldeles min eget ( Skrattar!) Han säger till mig "I`m bigg" jag frågar blygt " how big are you?!" svaret " very big! " upps det betyder att han behöver mycket platts för att lasta av....nånstans i mitt huvudet dinglar då tanken : "sicket" tur han kan ganska bra engelska
Mitt desperata mig kastar sig över telefon och ringer Anders då... tror ni att han svara- nej... han har stängt av telefon....en liten osis rättare sagt!
Jag gav mig inte, vi åkte till våra stora lager och skulle nu då får ut allt -"tysken" har inget liftare eller hiss på baken av bilen ...jippi kan man ha mera tur-knappast?! Nej- 90 lådor i den längsta trycken jag har skådat och mitt garn är längst in.... jaaa! Svetten började rinna på ryggen bara av att se detta!
Jag ser den här kommer vara lång dag!
Jag ringer mitt svärmor -Karin och ber och tiggar om hon kunde köpa en pica ( jag hade inte ätit frukost än!) och komma ut till skoggkanten till mig ...det började regna sakta och säkert !
Jag springer till granföretag och ber och tiggar ( helt utan make-up eller något frilla-patetisk!) som galningen, om vi kunde låna gaffel och handdriven lyftaren... han har aldrig sätt mig den här personen innan den här dagen.
Han sägger så här:" om du kör den, du kan få låna. Jag är ensam idag och kan inte lämna butiken!). Tillbaks till "tysken " har du kört sådan nån gång : nikkks, men jag kan kolla om jag klarar av detta( Tack du snälla "tyska" själen!)
Killens sista ord var:" kör inte fast i gruset ,den är inte betald än! Annars får vi boksa ut den!" Snällt!
Så nu har vi fixad bra grunder och jobbet börjar! 1 och 2 gick bra .... den tredje pall var sönder i foten och han tryckte till med den 4: e så det börjar rasa över lastbilens bakkanten, på den här lånade gaffeln ,då!
Mina ögon har nog aldrig förr varit så stora ... jag klämmer fast med fingrar i den höga pallen och provar hålla emot,samtidigt skriker till "tysken": help!)))))))))
Han snälla hjärta testar får den här då på gaffel och vips den börjar rasa rakt på mig, undrar vad fluga gör- när det kommer flugsmällare- normalt rymmer ... inte den här flugan ... jag var rädd om den där makaperen.... bonks bonks bonks sade det..... stor blåmärke ,totalt kropps "brytning" ,regn ,inget nyckel till lager ,mannen som inte svarar inte i telefon( kan äta mätt på sillen ,telefon kort som är slut på kontanter och det börjar komma mer och mera fukt från luften_ jag tror inte man kan komma närmare romantik än så!
Det var en till pall som håller på trilla- jag bara räddar gaffel... smart!
Men hur som helst mitt snälla Karin kom med picca och kaffe ( jaiks!) Tack snälla farmor!!!
Jaaaa håller på glömma ...Anders drar till tåget i eld fart ... med det slutar ju inte så där gallant "Prinsessan räddat från draken" ... tåget går om 2 timmar +1 timme rese tid!
Alla killar där ute lyssna ,när kvinnor talar ... vi är smartare från naturen... jag bad och skrämmde han stanna hemma....
Nästa dan jag kunde knappt går jag fick hjälp att komma upp ,under ärmen hade jag mitt livs största blå märka ... lite knäpp ( lite mera än vanligt iallafal!) i huvudet .... jaaa känslan nästan om man hade blivit torktummlad ( skrattar!)
Och självklart så avslutningar och tävlingar för lilla tösen ... jätte lustigt ...visst det går som dans .... eller inte... jag håller på tapa Cola- kunde inte lyfta ärmen till munnen och korvar fick nästan se golvet först!
Våt som en råtta och halv hel ..här är jag !
När jag hade ringt till Italien och berättat hur fint det var ... hans mage vände om vid tanke på picca till frukost... vad gör man inte, när man är desperat... jag kan garanter : mycket!
Så nu vet ni mitt "Belman " story!Lång ,men det får Ni tåla!
Tack alla Snällisar som finns där utte ,som hjälper andra utan att fråga något tillbaka!
Mvh erat "Bellman/ liene

Inga kommentarer: