onsdag 9 december 2009

Jul stjärna.. på toppen av lilla granen.

Det slutar aldrig förvåna mig ,hur mycket kan man åstadkomma med små medel och lite fantasi...
En liten jul gran har flyttad in hos oss på köksbord .. då behövs ju liten jul stjärna , jag ville inte köpa en det kändes opersonligt så... jag har en hel del i min pärlsammling och då passade utmärkt med vita och silver nyanser på pärlor till stjärnan.




Här är den färdiga resultat på köksbordet ( oj vag jag slet för att slipa den och vaxa den där-bordet ... samma dag fick mina barn och jag vakcin mot " svinsjuka".Jag kan säga- att jag är glad att jag gjorde inte tvärtom : först spruta ,sen slipning!Ojjj vad det ommade i ärmen ,hade inte ens lust att sticka i 2 dagar!)

Där sitter hon nu -stolt på toppen av den lilla granen.Det återstår annat prydnad ..som kommer sakta men säkert .Jag vill inte stressa ... Julen för mig handlar inte om stressa ihop... det handlar om reflektion och samvaro.. med de som man älskar,tycker om ... även om det är väldigt liten krets!

Blinka lila stjärna där........


Jag hoppas på att även Ni kan njuta av lugnet runt Julen ....

Mvh liene


Inga kommentarer: