tisdag 30 augusti 2011

Min lila eller stora Maja.

På vårkanten tänkte jag passa på med soltimmar(medans de finns) .
Så min storMaja( dam i normal storlek) skulle få ett ansiktslyft(det låter nästan som om jag talade om mig själv-helt plötsligt en dag i spegel ser man ett annat person än den man är van att träffa hi-hi-hi! Har flera haft sådan incident?!)


Vad passar mera då än kalla henne Nr1 hmmmmmm...vilket lyft jag träffar ju henne ganska ofta!
Sagt o gjort....in i dator ut med utskrift...lite plast från ett tapet samling( sånt där som delar av kolektioner!)på med den med skalpel(läs vass hobby kniv!) här kommer reklamtidningar till pass att vara i mellan lager...och maskerings tejp är omotståndig....lite hobby färg blandat med medel som gör de till tyg färger and voila (
Lite luddig bild ( om nu jag valde rätt ...men vem bryr sig...det är bara petitesser!)
Som jag sa träffar jag henne ofta! Min älskade sy makaper har vi haft en lång och ihärdig förhållande.
Nu är det så att jag skulle behöva en lite smalare Maja-några tips...tack.... vill någon byta med mig ?!
Mvh Liene
Ha en bra och hoppas torr dag!

5 kommentarer:

skapasaker sa...

Haha, vilka mått har din Maja då? Jag har en men den är alldeles för nätt för mig. Hon är nog 34/36 och jag behöver nog en 40...
/Eva

liene sa...

Hon är storlek ca 40....som jag fast längre i benen....
Vi ska på väv mässa i samma hall som Sy festival var ...vill du byta hojtar till så tar jag med henne även om det blir att hålla i henne personligen!( hi hi hi!)
Hon är riktigt snygg tillpiffat med siden band i under kjolen
Kram Liene

skapasaker sa...

Jag såg just att det inte blir samma sorts mässa där som förra året och jag hade först inte tänkt gå, vävning är inte min grej. Men ska DU dit, äsch jag kommer! Mamma hälsar på hos mig den helgen också och hon väver så det passar jättebra. Vill du verkligen byta mot min lilla provdocka? Det är inte en "riktig" utan en som varit skyltdocka i ett tidigare liv. Jag ska skicka ett foto så får du se. Vad roligt det ska bli att ses igen!!!!
Kram!

liene sa...

Skicka gärna bild
Mailen
liene@lienesdesign.se
Vad hon har gjort i sitt tidigare liv spelar ingen roll... bara den är mindre storlek...piffa till kan jag ju som du vet själv...när jag ska ta kort ser det bättre på ett mindre dockan tror jag, på stora blir det långt ifrån eller smälter ihop!
Köpa en ny vägrar jag och byte är det bästa variant just nu!
Mitt förråd kan inte en till docka just nu....man skulle ju tänkt innan man slet ut en förråd inne i huset!
Jag tar och skickar en kort till på min så alla blir glada......Jag skall inte tar illa vid vilket som var inte orolig...hon är ju ganska snygg nu!
1000 kramar tillbaka (just någon sånt jag behövde just nu!)
Mvh liene
Ps: vad hade du för tyg till heldressen till sonen (min dotter har tjatat om en sådan!)

Zkss sa...

Oho-foršs manekens! Vai taisīts ar pelēko lentu, tajā stilā?
Kas Tev par šujmašīnu? Pastāsti vai laba. Jau kādu laiku meklēju savu ideālo šujeni, tāpēc lasu visu info par šujenēm.