torsdag 24 november 2011

När hösten kommer omkring.

Nu skulle den hamna sist men de bestämde komma före hmmm ( ash låt gå!)Belöning efter hårt arbete!

I år bestämde jag mig för att köra spar lågor på många sätt ( när min mamma gick bort, såg jag mycket av allt jag inte hade och till ett viss mån det är normalt att känna tomhet, det är ju den närmaste människa som finns , som gick bort,vad kan man ersätta det med?
Så efter Turkiet bestämde jag mig att försöka se vad jag hade och använda allt man har så mycket det går: istället för att använda sig av frasen jag har -som att jag äger men inget vidare än så...)....

Visst är det fint med blom krukor eller annat tingel tångel men så kommer de där första frosten och pengarna du betalat för de är lika bortblåsta som löv med garanti på hösten!
Så tänkte jag på allt man skulle kunna använda utan att köpa något!
Sen sommar:
Beföre
Jag brukar ta morgon promenader ,så kom till en idé...

Ungarna efter semester vill inte lämna kvar badboll,som var sol blek ,dessutom inte mycket lyft fanns kvar heller,men icke den ska hem( vi hade inte handlat mycket alls på semester ,så utrymme fanns ju i väskor! Så shabbiga bollen åkte med oss hem,men väl hemma glömdes den bort!)
Då reklam tidningar + flera sopppåsar+grön poliester sy tråd och den shabbiga bollen+ lite skogs fynd blev min höst lösning till tristhet i krukor !

Och så voila (jag vattna de precis som blommor de håller sig fina
After:
Om det skulle råka någon fågel att pilla lite ,så är ju bara att trycka tillbaka det som fladdrar!
Jag tror att jag upprepar detta även nästa höst!
Längre lever bollen!
Kram på Er och vi hörs snart igen !
Mvh Liene
Ha det bra -idag är det lite sol och det är ju hur bra som helst!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så praktiskt 0 fint!

liene sa...

Tusen tack !
Det var ju hela poäng med detta!
Enkelhet,kreativitet, att göra nåt med sina händer!
Mvh liene

Madara sa...

vēl tik vajadzētu nedaudz sniedziņa virsū un izskatītos kā pasakā ;)