lördag 10 april 2010

Rivnings planering.

Jag ÄLSKAR små lokala butiker....
Schablon köpte jag hos en underbar tjej : Skapa saker...en ganska ny pussel butik här i stan......kan ni gissa priset.....25:- riks daler....bättre blir det sällan.... vägg kulör hos kunniga killar i färg butik........jag hade siktat på ett liten provburk... ,men de har slutat med ... halvliter färg fööööööör 30:- riks daler....kan det bli billigare Make over?!
Knappast!


Glad som en lärka laddade jag upp med maskering tape och spackel,provburk,bets ...för snart kommer starke Adolf-min pappa och rivning är igång!
Första tanken var att måla vit sovrum , men jag behåller den gamla färgen ,den som min son valde själv Alcro färg system färg nr 7 Passad i grunden....( den här är nytt för mig...jag pekar vanligtviss på färg och aldrig vet vad den hetter!) och tryck blir med samma färg system
färg nr 100 Havsbris... jipppi jag är en klippa!
Inga dyra tapet rullar här inte! Lite ändrat ,tillpiffad och nytt rum kommer bli till.
Jag tror att Havsbris blir nya färg i sonens rum för den delen med!
Ljus,men inte vit!
Sho hoo ...det blir mycket... så stickningar ligger i säkert förvar och vänta på sin tur!
Man har ju bara 2 händer-trots allt!
Mvh önskar Liene...
Trevlig helg!

Inga kommentarer: