måndag 5 april 2010

Vore inte den här en dröm?!

Jag liksom behöver komma "clean" jag har stora förändringar på G och det till ett viss mån tar en hel del tid!
Nej jag är inte med barn,men de 2 som jag har, behöver store rum deras rymmer just nu en säng ,säng bord, byrå för kläder och sen i bästa fall 2 människor ,men de får stå stilla!Lägg till det sned tak... undrar vilket IQ hade den arkitekt i skolan ( skrattar!)
Hjälp- jag har en dotter ,som står ibland mest på händer ?! Stå på händer går väl bra men då måste hon fästas i taket,för ner kommer hon inte på ett bra sätt!



Efter många men och om vi tog den hårda beslut att vi byter rum allihop,som "circle dating"...alltså dotter får våran sovrum den är åtminstånde lite store-1 hjulning eller 2 kan man göra åt ett håll ,killen får arbetsrum, så nu går jag som en kackla runt och runt och bär på saker för att göra undervärk på 113qm .
Jag skall ger upp förråd -väääää.... På den sättet vi kan våldsam slå ut 1 mellan vägg och göra om den till sov alkov... väl så många cm runt sängen kommer jag inte ha som på bilden, men drömma är inte förbjudet eller straffbart!
Men ett liknande kudde skall det bli iallafall!
Så just nu känner jag mig : "all over the place!" blheee ...
Så redan på torsdag tog jag fram mina trastyger och började virka en matta som jag sade tidigare ,bra Påsk tycker jag runt och runt!

Lite vila då och då ! Riva går ju bra då.


Varför jag kläckte in den senaps gula randen...jooo så här tänkte jag, när vi renoverar : har jag lovat mig att fixa rummet av allt man har redan hemma ,här uteslutas endast ny golv och väv och färg -alltså byggmaterial...allt annat skall återbrukas och fixas upp och till-utmaning,njääää jag tror jag fixar det...
Så då tänkte jag säkert på den gula fyrkanter på garndinen som jag tänker återbruka antar jag!
Jag virkade och virkade,ger upp vill jag inte ,då bli väl inte färdig

Mattan under arbetspass!
Nej inte nöjd en!
Mesigt!

Behövdes liten färg kick?!Där fick den!


Nej inte helt nöjd en ...men lite krusidull kan göra susen- den liksom sudda ut den skarpa kanten!



Så nu mattan är klar,handen "Kaputt" och jag nöjd!
Jag tror att jag tvättar den så att maskor lägger sig fint!
Som jag sade Påsken var bra,med stor glädje invigdes studsmattan igen och hopp blev det fram till mörkret fall på och fötterna frös!

Koftan stickade jag för 1 år eller 2 kanske sedan..enkelt och fint,stickad i Aurora från min webshop ( Aurora är den sorts garn som behöver inte fin tvättas om man inte orkar!)
Måste bara sy en bomulls kant i axlar ...rätan vill ger sig lite väl mycket ,men det är ju inget store problem!


Ser ni glädje...men vad hände idag...kom ner lite snö igen...jäcks... vem behövde det...!
Mvh liene
Nu skall jag gå och bära lite mera saker runt, så att jag är ett steg närmare målet!
Håll tummarna åt mig!
Ps : Tack för alla kommentarer..det är alltid rolig att läsa de!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Terese ir baigi izaugusi. :o

Heidi sa...

Mattan blev ju perfekt med det sista krussidullet, hoppas att händerna inte tog allt för mycket stryk! Lycka till med omflyttningen, det blir nog bra till slut! /Heidi

liene sa...

Tack snälla... jag själv känner rätt nöjd med den!

Anonym sa...

I love your rugs. What size strip do you use and what size hook? I have a handmade hook and use strips that are about 1 1/2 inches, but I like the way your stitches look -- I'm guessing your strips may be smaller.

(found you via refashioning blog)