fredag 23 april 2010

Roligt att vara mig?!

Vad gör man om nätet försvinner för en hel dygn....man får panik....
Detta hände nyligen och håll i sig nästan ett dygn

Njääää vet inte om det är så just nu....ingen ordning och massa bygg dam-detta skulle vara den bästa delen -för att det kommer bli fint på slutet
....Tjejen har hakat upp sig på läsningen och skolan vill att det är mitt fel...jag får inte lön den 26 för att lära henne läsa ,men jag vet en som får den... men hon kan inte enligt hennes egna ord...resurser och för många barn.... så de pysslar mycket istället....de säger att de lär så hemsk mycket av det... jag är arg och deppig....jag har haft tilllit för skolor....kommunala ,men inte längre...det kommer hem samma ljus burkar varje år-hmmm jag undrar i vilket tur ordning man skall kasta de och vad lärde de av det?!!!!
Finns det någon klok som vet det?! Jag saknar tips.....
Jag kommer från ett annat land -det har aldrig varit ett hemlis...men jag vet en sak... man lär sig saker( helst kunskap!!!!!!!) i skolan inte pyssla bort all tid...
Skarp sagt ... det gör inget -någon måste kläcka första tanken....alla sitter tyst och lugnt på föräldrar möten -ingen vill stötas med andra .. jag går rakt på saken......sen när jag öppnade påsen...skulle ni bara höra resten!
Nu säkert några tänker-men jag är bra lärare-juuuu ni är bara för få och ni finns inte överallt-jag gillar skarpt lärare-vill vara en själv en gång i tiden... men hade inte råd att plugga!

Så nu har jag sagt detta- vidare till väggar!
Detta nästan är uppfriskande - måste jag säga...
Det finns alltid början....namnet är såg +starke Adolf/ min pappa ( Adolf är en komisk figur-en rolig kille med massor som händer och hans roliga sätt att lösa detta -nästan som Emil håller jag på säga)



Så nu har jag vunnit ca 3 kv meter jipppiiiiiie!
Golvet måste jämnas...väggar ,tak spacklas och sen börjar den roliga delen måla ,inreda.....
Tills vidare
Jag hoppas på att ni har det bättre!
Liene
PS: efter My kind of poeple finns nytt inlägg..den placeras lite knepigt!

Inga kommentarer: