tisdag 20 september 2011

Det visste Ni inte va?

För ett tag sen vid ett garn köp vi blev erbjudna att köpa något som jag inte visste vad det var...bra va?
Min leverantör är mycket underhållande kille:
när vi skulle äta säger han: let`s go heat (sen skrattar han om mig och säger du kan inte engelska!)
Så ena dag ringer han och trutar i ett mun King Atrur you know...king Artur upprepade gånger!
Fattar man vad vill han?!
Eh tänkte vi bara 6 kg det gör inget!
Så när garnet kom...det var en mystisk liten låda som gick inte lyfta från golvet....vek som jag är väntade jag på maken....japppp han fick upp den!
Gissa om vi trutade nu när innehållet var framme....
Metall JAAA Ni hörde rätt metall....tunt som atsinge....speciellt gjort för maskin stickning......som användes för att tillverka kostymer till filmen King Artur.....
Så där ja- en idag vet jag inte vad kan jag göra med den...men när vi på Vävmässa( Borås) förra veckan- såg vi Holländare och Danskana som hade mängder av metall garn.....
Jag kanske ska klura på saken....det kan ju bli rätt läckert att sticka i den!
Vi har totalt 4 stycken kon......alà 1,5 kg i varje....pris vi kan diskutera som sagt!
Jag hoppas att jag bidrog till ett liten skratt eller leende!

Kram på Er!
Miljoner Tack Farmor för uppvaktning ,squash,salvia ect!
Mvh Liene

5 kommentarer:

dace sa...

klau, nav ne jausmas ko es ar to darīšu, bet vienalga gribu! Iesākumam vienu fici!

skapasaker sa...

Det är inte så att ni fått tag på silvertråd?
Tack för senast, det var så roligt att ses!
Kram

liene sa...

Dacit! man tikai jaizdoma ka to dziju nodabuut nost no spoles....bet es domaju ka var radiit fantastiskas lietas ar vinhu...atvaino ka nesanaca atbildeet aaatrak....persiniskas dillemmas bija jarisina!

Eva det var underbart att träffa Dig och Din mamma-vilka vackra tjejer!.....Anders är helt sjuk på att åka till Italien och roå sig själv...
På tal om tag jag mailar Dig privat!
Kramar Tjejer!
Mvh Liene
PShar du hittat talking tom?!

skapasaker sa...

Talking Tom?

liene sa...

Jappp om nu man vill ha någon som säger uppmuntrande ord eller tvärtom!
Till ex :du är så vackert....vilket underbar dag..jag kommer fixa även det här !osv...hur var det med de där affirmationer-de sägs funka?!
Kan behövas i vintern!
Liene