tisdag 6 september 2011

Virkat kudde till små barn eller för hjärtans lust.

Som jag lovade tidigare så passar jag på att visa alstrar som blev gjorda fjol året men inte visade riktigt!
Jag virkade med virknål nr 5 en enkel mormors ruta fast i ca 35/35 cm storlek....resten gjorde garnet själv....det påminner lite om några fluffiga garner från förr men innehållet är en av de finaste konst fiber : Tactel....det nämligen används i damstrumpor av finare- nästan silkes liknande kvalitéer..
Avslutade med virkad musch runt om för att ge lite extra gullighet!
Baksidan är liten bit av matchande färg i fleece tyg med blixtlås...känns det för avancerat sy enkel överlapp .Sy ihop med sy maskin båda delar.
Gissa om min dotter älskar den!
Dessutom bra att ge bort present om skulle vilja ge lite extra uppmärksamhet till någon!
Jag har använt 4 stycken olika färger( vit reef ,96629 ,12114 ,96631) som kan bli 2 stycken kuddar!
Kram på Er!
Lite trött förfarande efter helgen ute men det brukar gå över!
Mvh Liene

Inga kommentarer: