onsdag 28 november 2012

Muff eller halstub?

Hej på Er- det går sakta här med bloggande dock det finns bra anledning....alla mina bilder eller mängder av de ligger i en trasiga jaaaa ni hörde rätt trasiga dator....vi är liksom fantaster på att döda de! Hur som snart åker den till doktor och då får jag mina bilder tillbaka-skönt!
Det pågår julklapps tillverkning för fullt, här så det blir lite i smyg att visa de allt eftersom ....

Dock den här är bara en muff ( jag tror att jag kom på den här ordet -jag har några i min "ord förråd":)
Min dotter ville ha en muff och så pekar hon på den där vita kanten på soffan av denna garn jaiks  -kommer hon orka bära den??? ( garnet är tung och krävs mängder för längder!)

Så kom jag tänka att jag hade en lång sjal stickat i fantastisk garn Silker ( den finns endast hos oss att köpa-det gick åt 3 stycken nystan till pris av 60:- riksdaler per st ) endast mohair och silke mumms och dessutom blir den bäst som ruggat.....så sjalen blev snabbt ihop sytt till ett fantastisk värmande och goooo muff! ( jag stickade den på stora stickor nr 12 endast 20 maskor och slätsstickat ) som sagt garnet gör susen för övrigt....skönt när det blir så här ruskigt som 2 sista dagar! ( jag kräver snö!)
Bra och avslappnande stickning!
Ha det så bra nu hoppas Ni mår bra!
Tillbaka till verkstad!
Mvh Liene

Inga kommentarer: