måndag 4 oktober 2010

Vad tog kärleken vägen?????

Idag är jag på dåligt humor iallafall en liten stund...jaa så här är det ...helgen var vi hemma: bada ,äta gott,dator hade tagits i beslag av sonen...jag gör som min italienska leverantör nuförtiden...struntar i allt under helgen ,som har med jobbet att göra....tråkigt för Er -bra för mig...
Måndags morgon och skolgången gick smidigt....sen öppnar jag mail...hjälp det är en kund-som är sååå tråkig....jag skall hjälpa med allt...här och där byta garn efter 1 år ,ger mönster tips ...värre att den person har nån sanningens förtvisting som pågår-ändra det som sägs och fakta hela tiden rakt i ansikte -blehhhh gillar inte sådan stil alls ( ser ni -jag har klorna-jag kan skrapas rätt rejält...jag är född i kattens år-kamma inte mig mot pälsen !!!!)....jag känner mig som ett mental fal just nu! Jag behöver en gråta utan hemadress och telefon nr....
Okey sagt ut i den intet ,vi lägger det bakom-det finns ju hur många trevliga människor som helst kvar!

En morgon hoppar min man ut från sängen och hans blick är lite rädd och störd på nåt sätt-vAD tog kärleken vägen?!
Vadå liksom....vad menar du ....har den gått sönder ...när?! Jag fattar ingenting...efter ett paus säger han: vad är krukan? aaaaaa den jaaa...den är inne på verkstad..blomman hade blivit 2 meter lång och jag har inte ens den höjden i taket!



Känner Ni kärlek....min dotter har en oskriven kärlek till min lilla syran..hon hetter Madara men i Terese värld det är Madra
Rätt bra sak: en skåps höjd på krittavlan...bal idéen -ta en stor skåps dörr och måla den svart- men vi behövde lite skrivyta...
Kan Ni begripa storlek på kärleken?!


Så nu känner jag bättre...och hur kan man inte, när jag känner Tant kofta...hon är så bal.. inget bättre ord kom jag på just nu...hon är en Trollkarl fast med färger-vilken färg känsla-går över till henne och ställ i line för att kunna handla hennes ny färgade garner...jag fick hem en underbar mössgrön garn...jag återkommer med bilden/er senare ...det var för soligt ,när jag fotade förra veckan...ljuset förstörde liksom färgen
Jag skall sticka en kort kofta bolero - kan behövas till alla tunikor man har idag...speciellt till den garnet i äran...men den lär ni se på mässan i Älvsjö!
Så mycket kan jag Avslöja att den är i soft dream!
Mvh Liene
Jag hoppas Ni har mildare start på veckan!

Inga kommentarer: