fredag 21 januari 2011

Spara eller kasta?

Ibland så -det går inte alls som planerat - en unge snubblade på morgonen på väg till skolan (har inte kommit hem en ,men slog i rejält i knän) den andra kom 2 timmar senare,med ont i magen ,nu sover hon ,jag hade planerat bredspackla väggar i sy rummet,men nu låter jag bli...så jag tänkte visa ,vad jag sysslade förra året...tog bilder redan då, men orken att sitta o skriva tappades allt efter det blev senare höst!
Jag tror många känner till den här lampan-Pendel från Ikea-bra till offentliga platser,men lite tråkig i 8 åringes rum!!!

När min pappa minskade på antalet av väggar hemma , förra våren , passade jag på mellan alla lager av färger och slipningar fixa andra - lul lull saker....

En bit eller 2 tyll som köptes på dåvarande Sy festival i Sollentuna,blommor från ljus rosseter från Röda korset ( typ en 1:- st och lust att ta isär nånting),lite glimmer stenar- det är allt vad behövs.

Sydde en del vikt och på den en kortare del...strimmade in taggar på översta lager och sen är ju bara bränna naglar och finger toppar...

Rätt bra medel mot damm-bara lyfta av och skaka!
Sen kom vi till Borås i oktober till sy festival och såg en fast utan lullul i inrednings butik( tyvärr var det stängt när jag paserade -men skulle vara spännande veta priset!)
Visst känns det bra vara modern i förväg!
Mycket inspiration och mindre ont i magar-önskar jag Er hjärtligt!
Mvh Liene
Om jag tänker efter har jag någ ont i magen själv!

1 kommentar:

Pixi sa...

Jag vill tacka dej för din fina kommentar,många gånger känns det som om man är mer lr mindre med sorgerna ,,Det är inte måpnga som kan /vill prata om det men jag tror det är det som är nyckeln till att komma vidare...Lampan blev ursnygg o skickar dej en stor kram o trevlig helg=)