onsdag 4 maj 2011

I love junk!

Ena mans/kvinnans strunt kan bli annans guld eller hur nu man säger?!
Allt sedan barnben jag har pillat sprättat och trixat...tidigare mer av behov, numera rent av naturlig drag eller interese...ibland tror jag att jag har flera idéer, när man har begränsning än att man står inför ny köpt material. ( märkligt va?)
Lampan är köpt på Röda korset för många år sedan,sen tog den backe och blev limmad på ett liten dold ställe, ( unge tyckte sladden var orm????? :) sedan fick den bo i förråd tills förra året då jag tog tag i allt material som fanns innan jag tänkte tanke "köpa"

Lampan i sig är mix av 2 tidigare ägda lampor.
Jag pillade bort skarmen och tvättade stålen rent från lim rester....




Stummen är ljusstake från Indiska,som någon har fixat till lampa


Rispapper köptes här i stan( Skapa ,konst) för knapp 20:- a

Jag brukar tänka på detaljer ,så jag sydde liten stadkant ner till




Sen var ju bara limma och vänta




Japp en lampa för totala: hmmm kanske vänta nu 40+ 20 jaaaa kanske nån krona mera men ganska så bra pris eller?.....
Dessutom ljuser blommorna rent sagt snyggt på kvällen !

In and out...väntan är inte min kompis som sagt!
Mvh Liene

Nästa gång du vill kasta nånting- titta en gång till om det kanske kan få nytt liv?!
Det har blivit så kallt!!!!!!!

Vi kräver sol o värme-genast!

4 kommentarer:

dace sa...

Varen smuka tev lampa sanākusi! Es ar tagad vienu lampu pārtaisīju!

liene sa...

Paldies!
Jutos diezgan lepna ar rezultaatu!
L
Paldies ka ieskatiijies ,ceru ka viss labi ar mazajiem-aug vareni!

skapasaker sa...

Jag blir så glad när jag läser dina inlägg! Vilken energi!!!

Själv tänker jag försöka hålla mig till att sy om ALLT i min garderob som jag inte vill använda för att det sitter fel, är för kort/långt...ja du vet. Men jag måste vänta på tid= sommarlov! Som jag längtar!

liene sa...

tACK FÖR SNÄLLA ORD!
VAD ENS MAN GÖR OM ELLER TILL-ALLT ÄR BRA JAG PROMENERAR NÄSTAN VARJE MORGON FÖRBI ETT HÖG MED VÅRA "RESTER" dET SYNNS GENOM SKOGEN (ÅTERVINNIGS CENTRAL!)JAG KAN SÄGA -INTE ALLS VACKERT....
NÄR DET BLÅSER SKOGEN ÄR SKRÄPIG!
kRAM L