tisdag 3 november 2009

Här kommer första bevis på aktiviteter här hemma!

Med lite planering små resten kan förbli mirakel... Ja min garn korg och framför allt restkorg är i nionde månad och skall ger sig av när som helst.
Så lycklig blev jag ,när jag komm på den November utmaningen hos
http://beasbarnslikheter.blogspot.com
Ni kan bara gissa...
2 Nystan lurvig garn inköpt för några år sen + garnrester från olika tidspunkter och så knappar från loppis på den vita kragen and .... look what you can do!!!!



Efter allt godis som ungarna hade sammlat ,kändes som om energi gick upp i taket...Så tack Min snälla Älskling blev jag ensamm och efterlämmnad... ( och jaggg ÄÄÄÄLskar det - lite tyst efter skolledighet-det kräver man nästan!)Då blev det några timmar av stickning ,stickning och igen stickning!Underbar värld att försvinna i!



Rosa nystan var rester från en tidigare tovad väska -lagom att för att bli en brosch
och så vita nystan blev en krage likaso som andra!



Färdiga broschen synns på kragen :


Och här kommer mitt första insatts på använd det du har- bra va?!





De kommer att läggas ut på hemsidan för försäljning och något av allt jag har skappat under den här månaden vill jag lotta ut! Det återstår att se!

4 kommentarer:

Bluewhiskey sa...

Tjusigt :)

Eva sa...

snygga nya mönster du lagt ut i
din butik........Har så lust att beställa men min dosa till internet banken har strejkat så jag får hålla mej tills jag fått en ny..

Ha det gott !

liene sa...

Tack Eva! Det glädjer mig att höra från andra att de gillar mina ideer!
mvh liene
en av mina doser med gick bara brlp och det tog inte kort helt plötsligt- den var slapp... men jag hade tur banken hade skickad dubbelt till oss på någon sätt!

Monica Hansen sa...

Så mycket fint och mysig mössa:)