torsdag 19 november 2009

Novemberutmaning -flera bidrag!

Många beckar små .... hur nu det lätt ! det här kan man jämföra med ,hade massor små bolla med olika kid mohair typer Soft kid tidigare såldes hos mig samt kid mohair från olika halsdukar med fransar.Tänkte is princesa ,men vad tar man tag på snön i fryser eller?! så fickdet blir sådan bild istället.
Kid mohair nystades om till 2 trådig för att matcha grovleken på Soft kid .Så " smart" person som jag är började sticka båda 2 sammtidigt jaaa till och med från båda enden av varje nysta , jag vägrade repa och bli utan något varv och resultat måste jag sägga ganska så nöjd med!
Ushh snö bild hade vart supper läckert!



Blad stora tunga lådor ,ordrar som skall skickas( säsonger är het och jag glad!),telefon samtal med kunder, ungar skall träna... ni fattar!
Den har var en del av en order ,så var ju bara att brumma igång Designer1 ( jag är ganska så stolt ägare av en sådan!)



Känns lite insnöad på halskragar ,men eftersom min garn korg ( i plast- sånt där blad korg- kanon bra!)var i 9: e månad så var det bara att ta emot det som kom . Och några flera blev det! Supper bra för små rester och olika garn kvalitéer.. vi ska inte tala om de där udda knappar som många har!




Den här kan användas på 2 olika sätt som ni kan se.


Knappen på den här hade jag i en loppis påse ,vilket köpte jag pga 3 snäckskals knappar som syntes vara med ,men resten då?




Så mellan garn lådor ,mängder av paket,telefon samtal med kunder ,egna barn, mannen ooo ja mig själv så det blev lite fixad.....
Mvh liene

1 kommentar:

Pixi sa...

Vilka härliga kragar!!Diggar allihopa!!Mössan e fiin oxå!! =)