fredag 27 november 2009

Troligen sista bidrag till Novemberutnaning...

Nu kommer förmodligen den sista bidrag till Novemberutmaning ....
Det har varit roligt att pressa sig själv att titta runt i gömmor och skapa !
Jag har beslutad att varje vecka göra åtminstånde en sak på samma sätt även i framtiden.

Jag gillar en blogg med mycket inspiration http://wardroberefashion/blogspot.com jag kollar in där rätt ofta och se om det finns något roligt att hämta som ideer. Självklart finns en del skoj där med ( fniss!), från den synpunkten att jag är sömerska men de inte...de bara tränar,men utan träning blir inga färdigheter eller hur?!
Har många gånger funderat att ta så kallade- pledge för att göra om använda det du har osv ,men då måste man blogga även där och jag känner att det finns redan för många bollar i luften ändå... så så längre jag spanat endast.

Har kommer bilder på en liten trekants sjal med virkad kant... den gamla ...min första klassiker ...som jag hade inte en enda kvar av : 1 nysta kid mohair och voila ,lite trist stickning bara räta maskor men ack vad gör man inte för skönhets skull!



Och då lite modernare halsduk eller tub ...vad nu man kallar de idag
Garnet jag använde hade legat i min garn skåp längre ( för en planerad kofta),men nu när mannen var borta några dagar så kom den till världen och jag känner mig ganska nöjd.
Garnet hetter Ermelino (finns i mitt webshopp).Rosa är tillverkad av dubbelt kid mohair.... finns även den båda mönster och garn på webben!
Det var en bra månad måste jag säga och hoppas att det har varit för Alla andra med!
mvh liene

Inga kommentarer: