fredag 30 april 2010

Finns Gud i detaljer?!

Är det så man säger eller?!
Jag tycker om små, men effektiva detaljer....svenska ordet "lagom" passar bra i mitt tänkande ,när jag skapar...
Love details!


Hade redan påbörjat tidigare att sy korg insatser,men flygplans trubbel avbröt allt...Medans väggar får ett ny ansikte har jag liten stund att fixa färdigt den här:
Jag vill inte ha de nya överkasten på golvet...där de annars brukar landa om man har inget bo för de...jag gör nytt försök med korgar... i värsta fall ,så har man annat att stoppa i de!


Små maskar -neeeehe... det är organza bitar inköpt hos underbara ....Tina på Skapa saker ...10:- meter per passar ju bra till detaljer...snyggt bli det dessutom..jag har flera projekt där jag använder samma gulliga, fina, rosa organza...om det senare
På ena sidan av korgen står det Fånga dagen.....

På andra: Rida rida ranka, hästen hetter Blanka ( eller var det A...Anka?! Ha ha...verkligen - vad tänkte de på Tv 3 tog bort kriminalare eller vilket film som helst och placerade den här programmet?! Vad är världen på vägen?!Nu är det så att jag tittar inte på den...men jag har Tv på när jag ändå håller på med pyssel! Som ni kanske minns så har jag pyssel hörna i andra delen av vardagsrum...nu finns det lite krångel komma fram-det ligger golvet för,men med lite smidighet så går allt)
Terese älskar hästar... då fick det vara en häst på andra sidan!

Liten side show...Jag har blivit "ålders smart" ( skrattar :D ) jag testar och nålar allt ,för att se om resultat blir det jag längtar efter!


Nu måste maten intas och vidare till maskinen...snart är det dags att måla : hej och hå... fint kommer att bli!
Trevligt Fredag på Alla Er som snubblar hit!
Liene

2 kommentarer:

skapasaker sa...

Villken enegi du har! Fast jag känner igen det...Sy färdigt en skjorta medan färgen på väggen torkar, sticka lite till på halsduken när brödet ändå jäser, rätta skrivningar och rulla köttbullar. Nä, där går kanske min gräns förstås.

Ha en go helg du med!

Anonym sa...

Önskar er e skön helg!!!