tisdag 13 april 2010

Ojjj det går undan...

Matta nr 1 som fick vänta en liten stund innan den avslutades är officiellt klar- till och med tvättad....så att den är språng redo ,när alla börjar flytta ....
Jag har påbörjat matta nr 3 till sonens rum ...ack så dumt att riva remsor inne...man får damm på köpet...med det skulle vara svårt att riva de ute klockan 10... på kvällen ,eller hur...
Mycket bra träning för ärmar,eftersom det krävs en hel del av de..annars bli bara en liten toa matta...det är inte så- vi vill ha!

Några "fröna" för andra projekt: lappe tyg från samma stället ...jooo nu hittade jag - tyger kommer från: Borås Strömma... när jag tog upp en av påsarna fanns det kvar liten kvitto....på 21:- riks daler...påsen var fylld med ca 5 kg tyg...
Bilden nedan : sonens lapptäcke eller rättare sagt överkast av missfärgade tyger: han kliade bakom örat och var lite misstänksam om det skulle bli fint -ojaaaaa.
Fint blev det ...måste bara sy fast bakstycket,som en så längre torkar!


Dotters överkast..... den är nästan färdig med ...bara bakstycket saknas...mycket fint... jag och hon -båda glada-den rutiga ,rosa -samma här: missfärgat tyg
Nu är bara bakstycken på 3 stycken överkast som saknas...några kuddar-någon måste rensa helt pyssel bord för att kunna fälla ihop alla delar-undrar vem kan det vara?!...
Massa "urväxta" kläder-som skall ut genom dörr( nu fattar jag vad min mamma menade med: att det skulle behövas ett och annat tegel bäras på huvudet....ungarna växer ,så snabbt-man knappt hinner slita av prislappen ,när du kan svänga och gå ut genom dörr med samma plagg!)
..Jag har fyrkantig bakdel...ungefär som de där specialodlade vattenmeloner...borde vadera stolen framför sy maskinen
Nu är det dags att dra mig tillbaka till sy maskinen...den viskar tyst.... jag väntar på dig...
Trevlig och solig vecka önskar jag Er!
Liene
Tack för alla gulliga kommentarer!


2 kommentarer:

skapasaker sa...

Haha! Alltid lika kul läsning! Jag tror att vi arbetar på ungefär samma sätt, när en idé landar slutar åtminstone inte jag förrän jag är klar om det så tar hela natten! Träsmak i rumpan slipper jag för jag står alltid och syr men ett par mjuka skor är inte fel för det blir många timmar...
Eva

liene sa...

Hej! Jaaa träsmak i rumpan skulle gärna undvikas...jag har jobbat i sy industri.man krmar ju ca 100 blixtlåsar per dag.. många timmar blir det på stolen... man vänjer sig...
Men jag fizar även det snart!
Liene