fredag 18 december 2009

Jag behöver La Isla Bonita...?!


Jag brukar säga att en bild kan tala tusen ord... i den här fallet blir det fler än 1 bild!
Alla ( tror iallafall jag) har sin skydds Ängel,låter det töntigt - nej!
När jag gick i grund skolan, var jag retad för min näsa ( jag är blandbarn ... krigsflyktningar och flyttade efterkrigs gränser, har bidragit till detta ,säkert även kärlek ,den är svårt att styra den !Bli man kär så blir man!)
Retaren var klasfröken ,hon fysisk gillade inte mig, jag var för frammot ,för nyfiken ,för intresserad ,de tider man skulle ju vara bara medelperson inget annat... jag trodde aldrig på det... opps och konflikt var igång, jo så syndade mina föregångare också .Min morfar gick i kyrkan ,var trogen ,var sekretera i kyrkan och skrev dikter.... det var förbjudet då , han var svartlistad...löjligt.. men sådana var tider då ( några av min mammas vänner fick sitta i finkan i Sibirien för sin tro med!) ...jag faktiskt minns inte vem regerade vilket tid då.. de kom och gick ... vi anpassade oss för att överleva... julen var förbjudet då ( jag skall erkänna vi hade jul hemma i smyg)
Så nu kommer jag fram den där ,med min näsa ... jag har otroligt bra luktsinne ( ärvde den från min mamma!),min näsa kom väl till användning igår:
Titta på de läskiga bilder nedanför: delar kommer från vårat el skåp! Läskigt va?!
Hemsk!
Vi skulle åka ställa av varor ,som jag hade lagt ut på hemsidan,jag behövde fixa visa saker på hemsidan samt kolla kontot... duscha och annat bla bla.
Min älskling ringde flera gånger till våran leverantör i Italien . Han sade 2 gånger: just ten minutes ,i call you back ... hmm måste säga de har annorlunda klockor där borta,jag hann duscha och kom ner för att vassa ögonbrunspenna. min älskling då stog och glatt dividerade framtida planer med mister F ... jag tyckte att det luktade lite knepigt,gick lite runt och "sniffade" på olika kontakter ,samt el skåpet ...gissa om jag hade rätt ( nästan alltid!) .
På något knepigt sätt tyckte jag att det luktade starkare och bad A att lägga på luren!
När han var framme då var brytaren varm och han uppfann en hål under .....
Vi hade renoverat badrum för ett år sen och fick installera jordfels brytare...efter att ha stängt av allt och bokstavligen hittad elektriker ,var det att konstatera att en skruv var för dåligt ådragen och det var orsak till den här... tusen tankar har sprungit genom mitt huvudet ... tänk om vi sov eller var bortresta ... eller ungarna var själva inne brrrrr....
Jag tror att jag , vi har skydds Ängel-Tack snälla Du.... !


Ibland tycker jag är så bra att allt går inte som planerad.... det skall man vara tacksam för .. idag jag är det för detta och för övriga med...
En nära person till mig sade så bra:vi skall räkna de stunderna som vi får ,inte år som går!
Inte allt som bli så där perfekt är något som vi behöver...
Min näsa är inte den mest perfekta kanske... men jag "äger" den ( som mina barn sägger!)
Så det återstår att konstatera att tack vare knepiga Italienska klockor och min envisa näsa ...Julen är räddad!
Önskar Alla Er lugn och vilsam Jul!
Mvh liene

Ps: glömde den där med La Isla Bonita by Madonna... stenhårt gillar den ... det svänger och man vill svänga... så nu vill jag dansa för de stunder som det gick bra ändå till slut.. !
Så tar på Dig dina danskor och sväng -det gör inget om andra tycker att du precis tappat din sista skruv... det går bra även i morgonrocken eller pyjamas... vem bryr sig ...
Det går att klicka på ord video på spelaren och få se dansen !

2 kommentarer:

MarieE sa...

Skyddsängel eller intuition...kalla det vad du vill:) Skönt det gick bra. Jag är nöjd med garnet, tack.
Trevlig helg/

Iwona Eriksson sa...

Tusen tack för express snabb leverans med garn!
Marly 43 har så härlig färg! Jag är jätte nöjd att jag har beställt den!
Jag tror att det blir lite mera handlande efter Jul/Nytt År - när hela förre Julstressen glömmer vi bort. Jag har hittat lite till fina garner hos dig. Härliga mjuka garner!
Hälsningar!
Iwona