söndag 27 december 2009

Jul reportage!


Först var Jul i väntan och sen var God Jul.....
Anledning att jag delar av mig så rikt med bilder är att vi har släkten just nu här och där över hela världen,vi vill att även de skulle kunna vara en del i våran Jul.
Bokstäver inhandlades på Mio ,när vi var där på spår efter ny soffan,soffan uteblev,men bokstäver följde hem.Dock måste säga-att nästa år kommer de att få helt ny färg! Ni kan gissa ...självklart vita . I år yrkade jag inte satsa på det efter långdragen hosta... man kan ju planera redan nästa år eller hur?!


Märkliga julklappar började anlända redan innan Jul....har önskat en sådan redan flera år ,men lyckades inte hitta en bra sort!

Jul änglarna blev nyfikna på märkliga saker som hände där ute ... det snöade som på beställning!

Det var min sons idé av ,vad änglarna gör?!

En ny frilla till mamma ,paappa,Ulle och opppi ( ni vet den där reklam om bensin!)
Så roligt!

Lilla granen intog plats på köks bord: ja den fick plats! Nu vet jag inte om bordet är stor eller granen liten!



Dan före julafton ,som andra "yra" människor, letade jag över hela stan ett endaste pepparkaks hus... Oj vilket spring och sista var den, av de enklaste varianter...
Och piffat blev den Julaftons morgon! Ungarna tyckte att den var suverän ,mamma sade lite mindre ,de påstog ,mera skall det vara... ehh låt gå ...det ändå äts upp dan på ... jag vill liksom inte ha dammig tak!



Och sen så var det den här gubben också ... jag slutar aldrig skratta med och om honom!
Älskar grundligt komedi i alla typer!
I år tog vi lite annat riktning än den vanliga-
Måste säga hans var mycket större än våran stor kyckling ( Pss ungarna tror att det var bara ett väldig kyckling-allt behöver de inte veta ,annars kan bli som med älgfärs!? uivvv sade de ,fast de hade ätit redan!)



Jo då! Leksan i korstyng var inte den mest populära i min dagbok,när jag pluggade konst linjen i mitt hemland många år tillbaka ,men det kanske syns ,eller?!
Men en sak är jag säkert på att god var han och det passade ju bra bada under tiden!




Hallo ,vem sitter vid spisen och väntar på att han skall minsann får solbränna ,jappp 5 goda timmar !
Då kan Ni tänka vad stor han var...vi tänkte om honom ,som om en som är på semester... långt ,långt borta.
Enligt mina beräkningar så har vi mat ändå fram till Ny År , nej jag skojjar!

Det är inte före och efter bild ,kunde inte besluta vilket var bättre!Vi var alldeles för hungriga för att ta efter bilder!

Smarriga saker är ett måste i höga tider,ser Ni hur fingrarna forsöker att pilla bort även liten smula choklad!

För de ,som undrar vad det är - marshmallows med choklad på!Simpelt och got,det var ju ändå mörk choklad!


Sen kom Jul pyssel ,det tyckte vi var bästa.. skulle göra Fia med knuff och Tre i rad ,men blev det andra....
Den här är pappans idé av pysslade ,medans andra gick hej vilt på allt som man kunde använda!?



Lyckad Jul skulle jag vilja påstå! Vi hade roligt ,speciellt ungar ,de vann ju över mamma hela tiden!

Riddarna var sonens skapelse ,medans damerna i turkos var dotters de med kort hår är killar ,men ni fattar eller hur och vita änglar var mina egna..... oj vad de vann över mig....



Till sist en liten eget Jul dekoration ...... Jag gillar enkelhet ... den tar inte upp mycket plats i skallen....
Så nu kan väl Julen plockas bort snart och väntas på midsommar eller hur ( eller vänta nu det kommer Påsk mellan!)... det är ju snart ändå!
Hoppas att Ni har haft det lugnt och skönt ... iallafall ,så mycket det går!
Mvh liene&co
Stickad blev det också ,men det är väl nästa inlägg!

Inga kommentarer: