torsdag 4 februari 2010

Allt handlar om rött....

Ibland känner jag mig så där ...ideerik...så att det knakar...fast på mitt sparsamma lettiska sätt...
Jag har observerat längre de här shabloner från Knit pro ( jag tror att de kommer därifrån?!) men goshhhh över 200:- riks daler...den säkert är uber bra och smidigt...men... för att spänna upp strumpor.....
Så ett bra tag har jag bärt runt en lite vanligt "folks" idé..varför inte fixa ett eget...ännu mer att den här underlägget skulle ta en sopsväng ändå?!
På tanken om kommande festligheter stickade jag hjärte inspirerade strumpor ...tog papper som kommer från ett tapet sammling och rätt tillplattad socka ..spårade den runt med en penna och klippte ut det!( det är ett" Måste" en bra sax!)
Spårade på bords underlägget och klippte...voila!!!!!!





För att vara extra detaljrik- tryckte jag hål över hela plastbiten... med en hobby håltryckare...
Eller så -om man vill vara extra avancerad..klipp ut mitten.... vem sägger att man får inte göra det?!

Strumpor sitter som "ett plåster på ett sår"-super bra alltså... även om det är inte mitt ben.....
Jag fick ta hjälp av fejka benet...bara för den där snö kaoset där ute..för att min älskling kom hem här om dagarna typ..... 21.45......så "what a girl`s got to do....?????? Tar och "fejkar"-plast ben funkar rätt bra...eller hur!



Från väster och höger ...eller tvärtom......jag tycker de blev rätt gulliga...dock jag startade om minst...3 gånger ...roligt... heeeeh!
Garn och mönster finns här http://www.lienesdesign.se
Garn : Merino 60 2 nystan upp till storlek 38 ... 3 st store storlekar....stickor 2,5


Jag forsöker lägga ut de imorgon bitti ...men ibland går det inte som planerat....en av mina "älsklingar" är hemma och "älskar att krama plast kärl"... Jag hoppas Ni fattar.."love it".... !!!!tävlingar ...tvätta byttor..ta hand sprit i stora mängder........vem skulle vilja vara mig nu då?!



Här är vårat adaptiv " barn -sitter i mitt buske tittar rakt i kameran och flyger inte iväg... inte på flera timmar ibland..... lite skumt!?


OOOOO här kommer tjuven på bar handlind..den hoppar ...och hänger...och rönnbär är snart borta......



Jag återkommer med en god recept imorgon ...det är bara ett måste....Ni måste tro på det
Så nu jag skall glida tillbaka i soffan och skall forsöka tänka extra positivt!Kanske allt elende försvinner då! ehh eller jag sömnar....
Kram på Er!
Liene

Inga kommentarer: