tisdag 2 februari 2010

Min kompis fågel...

Hej på Er!
Ibland känns det riktigt roligt att sälja garn ....precis när du tror att något är helt slut ...på något mirakulöst sätt dyker upp ett eller annat paket...
Igår när jag packade ordrar ,upptäcka jag att en sort och färg var slut i lokalen....opppsan...tur var det min man var ledig idag ....han modigt tog sig till stora lager...med tanke att hitta saknade färgen...så längre starke Adolf flyttar på lådor och letar- hittar han några andra saker ...som vi trodde var helt slut...
Så nu har vi 10 stycken Soft kid ( den är så himmelsk ...så det gör inget att den dök upp igen!)
dessutom finns även trekants sjal som man kan sticka i den här ..så det är väl bra?! :)



Så något annat lite här och där dök ,upp även en 10:a med Scarlet i rost färg... inte dumt alls
Kan bli en bolero och en trekants sjal.... bra - liene

Sen så bär tankarna åt något rött också- på tanken om helgen ( ooo min man blir ledig efter att ha mosad av lång helg gaaaa!) aaaaaa det kommer bli hjärte strumpor-mönster finns att köpa från imorgon( garn Merino 60 finns i webbutik http://www.lienesdesign.se ) ser Ni vad jag har för stickor ( Tack Barbro-Kickis handarbetet- de är uber bra!Hoppas att de andra ändarna kommer snart.....jag glömde fråga om det finns 40 cm kablar- 1 sakll jag vilja ha-tack då!)
Imorgon skall de vara klara!
Sen så har jag upptäck några tjuvar i mitt trägård ...för några år sen hade jag hängt en krans på dörren med granris och lite kvistar av rönnbär...en dag när jag kom hem, såg jag rönnbärs riset utspridd runt utan bär?!!!!! Va -tänkte jag...
På höst kanten dekorerade jag en ute kruka med gran,tal kvistar och rönnbärs kvistar .....gatchja en dag hoppar fågel, äter upp mina rönbär och till och med sitter i en liten kvist och stormumsar....aaaaaa nu fattar jag vem var tjuven


Nu har den intagit båda trappan och min cykel och inte minst sagt ( skrolla till nästa bild nu...


Poserar hej vilt .....


Äter så det knakar ...kommer flera gånger om dan ....sitter på min cykel
med andra ord den har blivit våratt eget fågel på nåt sätt!


Och här blev det något knasigt-den poserar i alla kropps vinklar.... jag var i stark tron att jag fottade den, istället lyckades jag filma den ...visst är det roligt.... att vara mig ...sådant kompis jag har och sådant utsikt när jag jobbar?!
Så nu är det så att jag skall gå och äta gulärtsoppa ( Tack min Älskling lilla syster för paketet till Jul....) med bacon ...sticka på hjärte sockor och vänta på helgen
Ha det bra nu ALLA som läser den här konstiga bloggen!
liene

Inga kommentarer: