söndag 7 februari 2010

Uber god kaka....

( bilden är mitt eget!)
En ljuvlig dag mellan höst och hårda vinter...hade jag tid att "surfa" lite ..det resulterade med ett bra uppfinning...recept på en ( uber god-slutsatsen nu!) choklad kaka...iallafall jag uppfattade det så...hmmmm -måste testas tänkte jag.
Så nu delar jag med den här uber goda kakreceptet! passar ju .
300 gr smör
4 ägg
4 dl socker
6 mat skedar kakao
4 tsk vaniljsocker
2,5 dl vetemjöl
175 grader
Smält smör,vispa ägg och socker... in med smör..... och till slut kasta i i stora hela resterande ingredienser. enkelt eller hur?!
I receptet baktid var 25 minuter...jag kan säga att det var allt annat än 25 minuter...men det får man testa fram( glöm inte skriva ner ditt baktid...så spara du springtid!)...jag använde gamla metoden med tandpetar pinnen ..fastnar degen -förtsätt att baka ....
Flera saker som var bra med kakan ....inte för söt...stor kaka om man skall ha besök ...eller så kan man frysa en del och ta fram i tröst stunder...gott till svart kaffe..... är du ensam ..så kan du gå över till grannar med en del av den ...ja eller helt enkelt halvera satsen!
Lycka till med kakan ...jag skall gå och återhämta mig ...efter alla träningar och tävlingar....helt slut!
Lycka till och kom och berätta hur blev din kaka!
mvh liene

Inga kommentarer: