onsdag 3 mars 2010

Jag har blivit kär!!!!!!

Jag personligen gillar väldigt mycket bloggar med bilder,helst många!
Så nu får ni se lite bild frossa a`la moi!
Jag har blivit kär i Armonia , nå väl inte riktigt sant...jag var kär i den redan i somras, när vi fick idéen att ha 100% ull garn som var ojämn spunnen och helst i mellerade färger-för att jag ville inte ha värken Milano eller Piont 5 för den delen -något eget.
Men ibland så mellerade färger kan var irriterande: vad italienska leverantörer föreslår att man stickar från 3 nystan samtidigt omväxlande, för att undvika knepiga färg grupper!
Armonia har jag provat på att sticka bara rätt av från ett nysta- båda stora och små bitar och de blir bra i alla provlappar!
Men efter ivrig förfrågande, vi fick välja avancerad färg system och oijjj vad ont det gjorde välja...det är ju inte bara jag som skall ha det!
Så -på gott och ont fick jag välja flera färger vad Anders ,men ni kan se resultat iallafall..
.och hoppas på att allt skall går bra och kommer 6 färger till på vår kanten: jippiiii!


"Fint" bilder i alla vinklar



olika vinklar och belysningar!


Sen kommer en inte så värst bästa bild ,men den är vald med flit..."för att först man måste tugga innan, man sväljer"...den är inte piffat på något särskild sätt,men jag vill lämna den roliga tills lite senare.
Koftan är stickat enligt:-" upp och ner" principen enligt Tant kofta http://tantkofta.blogspot.com/
Ni kan säkert hitta mönster hos henne !Hon är Uber snäll och gullig!
Ak ja koftan då...en så längre har det förbrukats 2 nystan,har precis börjat på den 3:e och det tycker jag är snällt mängd ...men jag blir inte särskilt glad att bara göra rätt av,eftersom jag är experimenterare ..så jag skall peppra och salta och jaaa: ni förstår? !
Det kommer successivt visas upp och har ni interesse hör av Er då!

Jag älskar ,när stickningar visas i arbetsfas och ser si så där- ibland ,men sen så...lite tålamod: please -det kommer!

En tidigare påbörjat och längre längtat projekt är enligt: February Lady sweater: dubbelt garn i mitt älskade Angorett....korn blå eller som någon kund kallade den här om dagarna :Kunga blå.....Lovvve it allready!
När "helvetet bröt" löss ,med att sticka den, avvaktade jag...för att se hur det skulle funka...och ville verkligen ha den inte bara sticka ,för att andra gjorde det....förra året påbörjade jag och fastnade på massor annat "göra" ,som alltid finns.
Även här, kommer jag använde eget "vinkel" och inte enligt mönster!
Jag tror den blå delen kom till- efter några timmars stickning,jaaa jag stickar jättttte snabbt!


Ser ni : den ligger fint på mina nya Harmony wood`s linan...ubbber bra!
Tack Barbro att du hade de i ditt sortiment..jag kunde refilera allteftersom behöv växte!
Måndag,efter att ha skickat ordrar,jag passade på att ta ett paus i städningen och lade upp en trekant....vilket kommer senare ...den biten resulterade jag med på kvällen-alltså lätt ,som en plätt!


Nu önskar jag Er trevligt stickväll!
Mvh liene

1 kommentar:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Koftorna blir ju jättefina!
Tack för dina rara ord.
med hej och ha det bra från Tant Kofta