söndag 21 mars 2010

Mat är poesi ... mat bringar människor tillsammans..

När jag var barn ...helg tiden var jag hos min farmor....jag levde loppan ,lekte i sandlådan och bakade många goda kakor, som var av sand,vatten ,siren blommor, blad och allt annat som fanns till hand`s ... i den fina sandlådan lärde jag mig ryska språket... så när jag kom till skolan tyckte jag att det var "as" tråkigt ... varför de där andra var så söliga och tröga... jag fick mycket hysch på mig....ryska språket hade vi en läxa mera per vecka än vårat eget språk...det är sant... men jag var bra på båda och" lekte" genom utbildningen - jag har ersatt många gånger fröknar i olika ämnen: bland annat ryska
Aaaa maten då -min poesi...redan igår planerade jag ett överraskning..



Men maten är som poesi ...den är komplicerat för en och vackert för andra

Det du behöver:
225¤ på ugnen ...
köp gärna fryst smör deg.....
1burk med Pesto ( ser till att inte köpa lång bröd -risken finns att pesto knappast finns kvar då)
Tomater salt peppar
Vispat ägg
Jag använde överflöd på degen för att göra piroger med hallon sylt
Min poesi -mozarella ost!

Kanter var mitt eget påhitt
Pensla vispade äggen under och ovan!Ärligt talat -jag behövde inte recepten... jag bara kollade grader!

PÅ med tomater och salt och peppar i eget smak tillåter mängder!

piroger... lite mindre lyckad projekt!


Ha -här kommer mitt eget utsträckning .... mozarella ost!
Lite piffi krydda på eller salt och peppar!



Sen kan man gå och slumra i soffan eller slö titta på TV
Lämna bara lappen!
Vem inte uppskattar gott mat!?


Gissa om det slank ner väldigt varmt?!
Nästa gång köper jag 2 satser!

För att jag har ett mat expert hemma ... hon äter oliver fast hon är bara 7
Men sylten tyckte hon var för lite i pirogen,så vi fick fylla på manuellt( japp mindre lyckad projekt som sagt...)


När man har tränat i 1 1/2 timmen ,så kan faktiskt bli hungrig!
Som jag sa... mat bringar människor tillsammans !

Den operfecta bilden var så bra att jag tog den med.... jag är tröt på perfection!




Lycka till med era sand kakor ... mina är goda!
Liene

Inga kommentarer: